Strona główna > Blog > Jakie urzędy trzeba powiadomić o przeprowadzce?

Jakie urzędy trzeba powiadomić o przeprowadzce?

Przeprowadzka, w ocenie wielu osób, oznacza tylko przewiezienie rzeczy pod inny adres i ewentualnie przemeblowanie nowego miejsca zamieszkania. Oczywiście tak jest, nie można jednak zapominać o jednym –przeprowadzka to również uregulowania prawne i prawno – administracyjne.

O zmianie adresu należy zawiadomić wiele urzędów i wiele instytucji i nie można nie dochować tego obowiązku.

Najważniejsze urzędy, które należy powiadomić o przeprowadzce to:

Urzad skarbowy.

Powiadomienie urzędu skarbowego jest niezwykle istotne – nie dopełnienie tego obowiązku może skutkować odpowiedzialnością karną, nie można więc nie dopełnić tego obowiązku, lub przekroczyć termin wyznaczony na wykonanie tej pracy. Aktualizacja danych w urzędzie skarbowym jest bardzo prosta – wystarczy złożyć odpowiedni formularz. Dobrze jest, jeśli potwierdzimy złożenie na swojej kopii.

Bank.

Powiadomienie banku jest przede wszystkim w naszym interesie. Nie można zapominać, że powiadomienie banku jest istotne, gdyż otrzymujemy z niego ważne przesyłki. Standardem są karty bankowe rozsyłane pocztą – nikt nie chce, by trafiły pod zły adres.

Operatora telefonii komórkowej.

Istotne jest także powiadomienie operatora telefonii komórkowej. Podobnie jak w przypadku banku, jest to istotne, gdyż na dany adres docierają wszelkiego rodzaju rachunki i korespondencja od operatora. Nierzadko w regulaminie jest mowa o tym, by powiadomić operatora w określonym czasie – trzeba się do tego dostosować, gdyż może to skutkować wypowiedzeniem umowy.

W przypadku prowadzenia firmy, należy również powiadomić inne urzędy – ZUS, Sanepid, Inspekcję Handlową i inne – wszystko jest zależne od profilu działalności firmy.

Podsumowując.

Powiadomienie urzędów o przeprowadzce jest sprawą dość czasochłonną i nie zawsze łatwą do wykonania, ale trzeba to zrobić. Nie warto zwlekać, a tym bardziej nie warto nie dopełniać tego obowiązku. Najlepiej od razu potraktować go jako element przeprowadzki i wypełnić swoje powinności od początku do końca. Nie można zapominać, że w przypadku nie dopełnienia obowiązków, stratni będziemy my, a strata może przybrać formę kar, czy też upomnień.

Poradnik przeprowadzkowy
Przeprowadzka na dalszą odległość. Zasady.

Przeprowadzka na dalszą odległość, nie jest niczym specjalnie zaskakującym. Wiele osób podejmuje właśnie taką decyzję. Powody są różne – zmiana pracy, ślub, chęć zmiany miejsca zamieszkania podyktowana innymi powodami. Bez względu na nie, trzeba pamiętać o jednym – to przeprowadzka, która jest inna, niż przeprowadzka w obrębie najbliższego rejonu byłego miejsca zamieszkania. Przeprowadzka na dalszą…