Strona główna > Blog > Pozyskiwanie klientów w branży przeprowadzkowej w Łodzi

Pozyskiwanie klientów w branży przeprowadzkowej w Łodzi

Niestety Łódź nie należy do najbogatszych miast w Polsce. Stąd ogromny problem firm przeprowadzkowych z tego regionu – niezwykle trudno jest pozyskać klientów. Wiele osób po prostu nie korzysta z usług przeprowadzkowych.

Pozyskiwanie klientów w branży przeprowadzkowej w Łodzi



Gdy planują zmienić miejsce zamieszkania zazwyczaj pakują się sami, a do transportu mebli wynajmują niewielką ciężarówkę z wypożyczalni lub proszą o pomoc kilku znajomych, jeśli akurat nie posiadają dużych szaf i wersalek lub nie zabierają ich ze sobą. Ta samodzielność często w rzeczywistości nie łączy się z dużymi oszczędnościami, jednak osoby przeprowadzające się samodzielnie przekonana są, że o wiele bezpieczniej i taniej jest przeprowadzić się bez firmy przeprowadzkowej.

Jak przekonać samodzielnych Łodzian do skorzystania z oferty firmy przeprowadzkowej?

Osoby nie mające zaufania do firm usługowych i chcące zaoszczędzić niezwykle trudno jest przekonać i nakłonić do zmiany zdania. Przede wszystkim podstawą  i też największą trudnością jest tu dotarcie do tej klienteli, ponieważ tego typu klienci sami nie szukają firmy nie zgłoszą się do niej z prośbą o pomoc przy przeprowadzce. Dotrzeć do tych klientów można na klika sposobów. Przede wszystkim najważniejsze jest zamieszczanie ogłoszeń w prasie. Co prawda niewiele osób czyta z nudów lub przyzwyczajenia rubryki z ogłoszeniami drobnymi, jednak istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że kolorowa, niewielka reklama firmy przeprowadzkowej zostanie zauważona. Oczywiście większe firmy, a zwłaszcza przedsiębiorcy działający na terenie całego kraju, mogą sobie pozwolić nawet na całostronicową reklamę.

Doskonałym rozwiązaniem byłaby reklama w tygodniku, dwutygodniku czy miesięczniku. Reklama firmy przeprowadzkowej w tego typu periodyku z pewnością wywołałaby spore zdziwienie, a przez to więcej osób zwróciłoby na nią uwagę. Ponadto reklama w poczytnym magazynie life stylowym zwiększyłaby zaufanie do danej firmy. Niestety na rynku łódzkim jest to wciąż nierealna propozycja. Żadnej z łódzkich firm przeprowadzkowych nie stać na taką inwestycję, a płynące z niej profity nie zdołałyby zrekompensować kosztów. Co prawda dobry wizerunek uznaje się wciąż za atrybut wręcz bezcenny, a z pewnością trudny do przełożenia na konkretną sumę pieniędzy, jednak warto kalkulować nakłady w kontekście potencjalnych zysków. A te byłyby tu niestety znikome.

Pozyskiwanie klientów

Kolejne sposoby zachęcenia do skorzystania z oferty firm przeprowadzkowych.

Kolejnym sposobem na zwrócenie uwagi klientów, którzy wcale nie chcą skorzystać z pomocy firmy przeprowadzkowej w Łodzi, bo nie uświadamiają sobie korzyści płynących ze skorzystania z tego typu usług, jest bezpośrednie dotarcie do klientów. W firmie przeprowadzkowej jest to zazwyczaj zadanie handlowca. Dobry handlowiec powinien doskonale znać rynek, w którym pracuje i orientować się w jego specyfice. Ponadto warto by nawiązał dobre, długotrwałe relacje i znajomości z osobami i instytucjami, które znajdują się w tej samej branży, a które nie są dla danej firmy konkurencją. Współpraca bowiem może tu powodować swoisty efekt synergii – firmy działające razem mogą uzyskać większe dochody i zyski, niż każda z nich z osobna. Wymiana wiedzy i informacji może okazać się tu kluczem do sukcesu.

Firmami, z którymi może współpracować firma przeprowadzkowe w obszarze informowania i pozyskiwania klientów są na przykład firmy deweloperskie i pośrednicy w sprzedaży i wynajmie mieszkań. To oni bezpośrednio koordynują i inicjują sytuacje, które bardzo często wymagają przeprowadzki i w których pomoc firmy przeprowadzkowej mogłaby okazać się wskazana. Ponadto deweloperzy są osobami obdarzonymi bardzo dużym kredytem zaufania u klientów – klienci powierzają im swoje mienie i często niemal dorobek życia dlatego zdecydowanie muszą im ufać. Dlatego sugestia ze strony dewelopera może spowodować, że osoba chcąca sprzedać mieszkanie i przeprowadzająca się do innego miejsca będzie chciała skorzystać z usług danej firmy przeprowadzkowej.

Oprócz współpracy z firmami z branży handlowcy mogą pokusić się o stworzenie własnej bazy klientów i wysłanie im ofert handlowych na przykład drogą mailową. Często jednak taki mailing nie jest skuteczny – bardzo niewiele osób decyduje się zgodzić na otrzymanie informacji handlowej. Większość nawet nie zauważa maili promocyjnych i od razy klasyfikuje je w kategorii spamu. Kontakt telefoniczny byłby tu bardziej wskazany. Bazę telefonów można zdobyć na przykład przeglądając ogłoszenia o sprzedaży i wynajmie mieszkań w Łodzi.

Jednak i taki kontakt także jest obwarowany restrykcyjnymi przepisami prawnymi. Osoba, której numer nie jest upubliczniany, na przykład osoba prywatna publikująca ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w internecie, nie może być nagabywana przez handlowców. Nie dotyczy to jednak na przykład jednoosobowych firm i działalności gospodarczych, które posiadają stronę internetową i niejako upubliczniają swoje dane w celu niezbędnym do prowadzenia działalności zarobkowej. Warto więc spróbować skontaktować się z takimi firmami i wyłowić je z gąszczu ofert i informacji znajdujących się w internecie i na internetowych serwisach aukcyjnych specjalizujących się w branży deweloperskiej.

Poradnik przeprowadzkowy
Kryzys w branży przeprowadzkowej w Łodzi

Jakiś czas temu świat obiegła informacja o nadchodzącym kryzysie gospodarczym zapoczątkowanym w sektorze bankowym. Większość państw Europy rozpoczęła zatem systematyczny plan zapobiegania kryzysowi , walki z nim i łagodzenia jego skutków. W ubiegłym roku praktycznie wszystkie państwa Europy zanotowały ujemny wskaźnik wzrostu gospodarczego, ponieważ niestety kryzysu nie dało się zatrzymać. Prawie wszystkie państwa, oprócz Polski. Sytuacja w Polsce…