Strona główna > Blog > Opróżnianie mieszkania po osobie zmarłej. Dlaczego zlecić to profesjonalistom?

Opróżnianie mieszkania po osobie zmarłej. Dlaczego zlecić to profesjonalistom?

Samodzielne opróżnianie mieszkania po osobie zmarłej jest trudne nie tylko pod względem fizycznym. Zwykle stanowi również spore wyzwanie psychiczne, szczególnie w przypadku kogoś bardzo bliskiego albo nagłej śmierci. Usługi profesjonalnego opróżniania mogą zaoszczędzić Ci sporo stresu przy tym procesie. Jak wyglądają w praktyce? Co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić? Sprawdź!

Kompleksowe usługi opróżniania – co obejmują?

Usługi profesjonalnego opróżniania mieszkań w Fortis Przeprowadzki to rozwiązanie kompleksowe. Co oznacza, że możemy wykonać za Ciebie ten proces od A do Z.

Zajmiemy się praktycznie wszystkim, bez względu na to, w jakim stanie jest lokal. Nie ma znaczenia, ile rzeczy miała osoba zmarła, jak dużych czy ciężkich. Nasze usługi opróżniania budynków są po to, by pomóc Ci doprowadzić mieszkanie do stanu umożliwiającego potencjalne wprowadzenie się do niego przez kolejną osobę.

Co istotne, przeprowadzamy opróżnianie mieszkań w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Ustalamy więc z Tobą zakres usług, tak, by cały proces przebiegł zgodnie z faktycznymi oczekiwaniami.

OK, a tak konkretnie – jak może wyglądać kompleksowe opróżnianie mieszkań, a więc taki full pakiet?

Proces opróżniania mieszkania zaczyna się od dobrego planu – segregacja

Zdecydowanie się na usługi profesjonalnego opróżniania odciąża Cię z wielu zadań dotyczących przywrócenia lokalu do pierwotnego stanu. Nasi specjaliści mogą zająć się za Ciebie nawet planowaniem całego procesu, w tym przejrzeniem i segregacją wszystkich rzeczy.

Na początku ustalamy, czy chcesz zachowań część rzeczy po opróżnianiu budynku, czy wszystkie mają zostać poddane utylizacji. W tym pierwszym przypadku możemy wykonać dokładny spis przedmiotów znajdujących się w lokalu, z którego wybierzesz te do zatrzymania. Możesz również wskazać je z góry – wszystko ustalamy indywidualnie.

Jeżeli zdecydujesz się na zachowanie części przedmiotów, nasi fachowcy mogą przywrócić je do stanu używalności. O ile oczywiście będzie to konieczne. Przykładem takich prac przy opróżnianiu mieszkań jest odświeżenie mebli czy dywanów.

To też może Cię zainteresować: Jak sprzedać mieszkanie lub dom? Przygotowanie do sprzedaży i formalności

Wywóz niepotrzebnych rzeczy, utylizacja mebli

Gdy wiadomo już, które rzeczy wymagają utylizacji, przechodzimy do ich wynoszenia. Dotyczy to zarówno opróżniania mieszkań, czyli samego lokalu mieszkalnego, jak i opróżniania piwnic, opróżniania strychów czy garaży.

Nie ulega wątpliwości, że samodzielne przeglądanie, sortowanie, wynoszenie i przygotowywanie do wywozu mebli, ubrań, sprzętów, książek lub innych rzeczy to ciężka praca. Zlecenie jej profesjonalistom znacznie odciąży Cię fizycznie. A nasze kompleksowe usługi opróżniania budynków i mieszkań to między innymi:

Utylizacja mebli

Wywóz mebli musi odbywać się zgodnie z prawem. Tzw. odpadów wielkogabarytowych w większości przypadków nie można po prostu zostawić na śmietniku przy bloku. Wymagają przekazania ich do specjalnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

A usługi obejmujące opróżnianie mieszkań to również wywóz starych mebli do odpowiedniego PSZOKu. W Fortis Przeprowadzki stosujemy specjalne maty ochronne i pasy transportowe, dzięki czemu możemy właściwie zabezpieczyć potrzebne jeszcze meble oraz skutecznie wynieść odpady wielkogabarytowe.

Utylizacja przedmiotów osobistych

Przeglądanie oraz pakowanie książek, kolekcji płyt, ubrań, gadżetów kuchennych i wielu innych, drobniejszych rzeczy osobistych, zajmuje ogrom czasu przy opróżnianiu budynku. Na dodatek wiąże się często z ogromnym stresem, bo wiele z tych przedmiotów może przywoływać wspomnienia o zmarłym.

Szybkie opróżnianie mieszkania z firmą może znacznie załagodzić nerwy, a także: zaoszczędzić sporo czasu i sił.

Wiele osób martwi jednak kwestia tego, co stanie się z rzeczami, które wciąż nadają się do użytku, ale nie są im potrzebne. Opcje są tutaj różne. Zależnie od Twojej woli, przedmioty mogą trafić na cele charytatywne, możesz też część sprzedać, przekazać znajomym, albo po prostu zajmiemy się ich utylizacją.

Wywóz sprzętów

Wywóz sprzętów RTV i AGD powinien przebiegać tak samo, jak w przypadku utylizacji mebli. Czyli również musisz znaleźć odpowiedni punkt PSZOK, po czym tam przekazać niepotrzebne Ci już odpady wielkogabarytowe. Co istotne, mniejsze elektrośmieci można również zutylizować podczas zbiórki elektroodpadów.

Zatem i w tym przypadku kompleksowe opróżnianie mieszkań pozwala zaoszczędzić sporo czasu oraz siły fizycznej czy psychicznej. Możemy sprawdzić za Ciebie, które sprzęty nadają się do użytku, po czym wspólnie ustalimy, co z nimi zrobić. A gdy zdecydujesz się na utylizację, to przekażemy zużytą elektronikę w odpowiednie miejsce.

Wywóz odpadów

Opróżnianie mieszkań, domów i garaży po zmarłych wiąże się często z wyniesieniem sporej ilości śmieci, jedzenia oraz małych przedmiotów, które nie nadają się do użytku/nie będą już potrzebne. Sytuacje bywają naprawdę różne, lokal mogła zamieszkiwać osoba cierpiąca na syllogomanię lub po prostu: mająca sporo rzeczy.

Dlatego nasze kompleksowe opróżnianie mieszkań obejmuje wywóz odpadów przeróżnego typu. Zajmiemy się za Ciebie właściwą utylizacją przedmiotów zbieranych latami, w tym opakowań, baterii, zapalniczek, ubrań i wielu innych.

Uzupełnienie tematu: Gdzie można wyrzucić śmieci wielkogabarytowe w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu?

Sprzątanie mieszkania po opróżnieniu

Usługi profesjonalnego opróżniania to dobre rozwiązanie nie tylko dlatego, że może Cię odciążyć z przeglądania i utylizacji mebli, sprzętów, rzeczy osobistych oraz innych przedmiotów. Opróżnianie strychów, piwnic, garaży, mieszkań oraz domów obejmuje również dokładne sprzątanie nieruchomości. Co w tym zakresie możemy dla Ciebie zrobić? Oferujemy między innymi:

  • mycie okien,
  • mycie parapetów,
  • mycie podłóg,
  • mycie armatury i zabudowy łazienkowej oraz kuchennej,
  • odświeżanie mebli, dywanów, zasłon czy firan,
  • a nawet: usuwanie wilgoci oraz zagrzybienia.

Dezynfekcja mieszkania po osobie zmarłej

Możesz się zdecydować również na usługę dezynfekcji mieszkania. To rozwiązanie, które przydaje się w przeróżnych sytuacjach. Dezynfekcji może wymagać cały lokal lub jego poszczególne elementy, takie jak mebli, np. w przypadku:

  • choroby zakaźnej – wirusy czy bakterie mogą się namnażać w zamkniętych pomieszczeniach,
  • obecności zwierząt – wielu pupilom zdarza się załatwiać czasem swoje potrzeby w lokalu, usługa dezynfekcji mieszkania może być też istotna np. ze względu na potencjalne wynajęcie lokalu alergikom,
  • śmierci tragicznej w lokalu – kompleksowe usługi opróżniania mieszkań obejmują również usuwanie plam krwi czy innych płynów ustrojowych,
  • wilgoci, zagrzybienia – usługa dezynfekcji mieszkania, strychu czy garażu jest ważna, by grzyb nie powracał,
  • obecności pasożytów – takich jak pluskwy, wszy, pchły czy mole,
  • utrzymujących się przykrych zapachów – związanych np. z paleniem tytoniu, wieloletnim przechowywaniem w mieszkaniu odpadów, rzadkim wietrzeniem lokalu i tak dalej.

Koszt profesjonalnego opróżniania – na co się przygotować?

Koszt profesjonalnego opróżniania budynków jest oczywiście bardzo istotną kwestią. Musimy jednak zaznaczyć, że cena usług jest uzależniona od ich zakresu. Nie sposób wskazać tutaj jednej konkretnej kwoty, bo wszystko zależy od sytuacji, zakresu prac, ilości rzeczy, ewentualnego skażenia biologicznego, oczekiwanych usług oraz wielu innych czynników.

Rozumiemy jednak, że każdy chce poznać koszt profesjonalnego opróżniania, zanim zdecyduje się na wynajęcie ekipy. Dlatego oferujemy bezpłatną, indywidualną wycenę z gwarancją ceny. Z gwarancją, czyli stawka już po wykonaniu usługi kompleksowego opróżniania mieszkań nie będzie się różnić od tej zaproponowanej przy wycenie.

Możesz więc już teraz zapytać o szczegóły – skontaktuj się z nami i zapytaj o wycenę opróżniania strychów, garaży, mieszkań, domów czy piwnic. Tego, czego potrzebujesz!

Poradnik przeprowadzkowy
Jak zaplanować i zorganizować przeprowadzkę do innego miasta?

Przeprowadzka do innego miasta to jedno z ważniejszych wydarzeń w życiu. Nie wspominając już o wyjeździe za granicę. Wiąże się nie tylko z całkowitą zmianą otoczenia, ale też niezwykle długą listą „to do”. Organizacja przeprowadzki do nowego miasta lub kraju obejmuje między innymi pakowanie, przewóz mebli czy rzeczy osobistych, zwierzaków domowych... Zmiana miejsca zamieszkania może…