Strona główna > Blog > Adres do korespondencji. Kogo powiadomić o zmianach?

Adres do korespondencji. Kogo powiadomić o zmianach?

Zmiana miejsca zamieszkania, zawsze wiąże się ze zmianą adresu. Oczywiście nie ma w tym zaskakującego – wie o tym każdy, kto się przeprowadza lub się przeprowadzał. Z powodu zmiany adresu rodzą się jednak komplikacje. Zmieniając adres nie można zapominać o tym, by dochować wszystkich prawnych formalności z tym związanych.

Nowy adres do korespondencji to konieczność wymiany dokumentów.

Obowiązkiem przy zmianie adresu, jest wymiana dokumentów. Dowód osobisty, prawo jazdy – koszt wymiany jest zauważalny, ale innego sposobu nie ma. Oczywiście tutaj każdy praktycznie, pamięta, by to zrobić. Nieaktualne prawo jazdy, czy dowód osobisty mogą spowodować wiele kłopotów, z tego powodu szybko załatwiamy te sprawy. Nie można jednak zapominać o tym, że spraw urzędowo prawnych do załatwienia będzie o wiele więcej.

O zmianie adresu trzeba powiadomić wszystkie firmy, z którymi mamy podpisane umowy.

O zmianie adresu trzeba w pierwszej kolejności powiadomić wszystkie firmy i instytucie, z którymi mamy podpisane jakiekolwiek umowy. W życiu każdego człowieka jest ich wiele. Operator telefonii komórkowej, operator internetowy, bank, zakład ubezpieczeniowy – można wymieniać jeszcze długo. Każda z tych firm i instytucji może przesyłać nam korespondencję, która nierzadko jest dla nas bardzo istotna. Jeśli nie powiadomimy o zmianie adresu zamieszkania, korespondencja będzie docierać pod stary adres, więc do nas po prostu nie dotrze. W przypadku listu zwykłego, jest to mniej istotne, w przypadku listu poleconego już nie, zawsze więc trzeba powiadamiać o fakcie przeprowadzki. W przypadku listu poleconego sytuacja jest inna – przesyłka dwukrotnie awizowana jest uznawana za dostarczoną prawidłowo, a to może już nieść dla nas skutki prawne.

Podsumowując.

Nie warto nie dopełniać formalności powiadamiania firm i instytucji o zmianie naszego adresu. Nie można zapominać, że to działanie tylko i wyłącznie w naszym interesie. Powiadomienie o zmianie adresu do korespondencji, bo o tych pracach mowa, co coś, o czym nie można zapominać. Zapomnienie w tym temacie może spowodować szereg kłopotów, które w porę nie zauważone, mogą doprowadzić do konsekwencji – nawet finansowych.

Poradnik przeprowadzkowy
Transport mebli między miastami, czyli jak zorganizować bezpieczny przewóz

Wśród największych wyzwań, które towarzyszą każdej przeprowadzce jest oczywiście przetransportowanie swojego dobytku (a przynajmniej znacznej jego części) do nowego mieszkania. Okazuje się, że najtrudniej będą mieli Ci, którzy decydują się na transport mebli – te zazwyczaj nie są lekkie, a dodatkowo zajmują często sporo przestrzeni. Z racji swoich zazwyczaj nieporęcznych rozmiarów i dużej wagi, znoszenie…